Fraksiyonel Lazer

Fraksiyonel lazer, cildin üst tabakasının bir kısmını hedefler. Cilt yenileyerek tedavi sağlayan işlemdir. Bu işlem sırasında, lazer ışınları cildin yüzeyini küçük mikroskobik delikler halinde deler. Böylece daha derin tabakalara nüfuz eder. Bu delikler cildin doğal iyileşme sürecini tetikleyerek ciltte yeni kolajen üretimine yol açar. Kolajen üretimi sayesinde cilt gençleşir ve yenilenir.

Fraksiyonel Lazer Ne İşe Yarar?

Vajinal bölgede de uygulanan fraksiyonel lazer tedavisi; labioplasti (iç ve dış dudak estetiği), klitoris estetiği, ben alma, ağrılı ilişkiyi önleme ve siğil alma, vajinal daraltma, idrar kaçırma tedavisi, tekrarlayan akıntı koku tedavisi, vajinal kuruluk, vajinal aşırı ıslaklık tedavilerinde kullanılmaktadır. Vajinal gölgede uygulananfraksiyonel lazer uygulaması kısa sürede sonuç vermektedir.

Fraksiyonel Lazer Kaç Seans Sürer?

İşlem yapılan bölgeye ve hastanın şikayetlerinin derecesine göre seans sayısı değişmektedir. Lazerle çatlak giderme tedavisi 4-6 seans arası sürmektedir. Eski çatlaklar tedaviye dair umut verir. İşlem sonrasında meydana gelen ve kısa süreli olan kızarıklık ve ödem için eve devam kremleri önerilmektedir. Hastanın çatlak tedavisinden sonraki 2 hafta güneşe çıkmaması önerilir. Genital beyazlatma için yapılan lazer tedavisinde 4-6 seans gerekmektedir. Seans süreli 15-20 dakika arasında ağrısız ve acısız olmaktadır. 4-6 seans sonrası tatmin edici sonuçlar gözlemlenmektedir. Siğil ve et beni tedavileri lazer ile tek seansla mümkündür. Sonrasında kaliteli ve izsiz bir iyileşme sağlanır. Vajinal genişlik, idrar kaçırma, akıntı, koku, vajinal kuruluk, vajinal aşırı ıslanma şikayetleri için genellikle 2-4 seans yeterli ve tatmin edicidir. Seanslar arası 3-4 haftadır. Seanslar sosyal yaşamda bir kısıtlama yaratmaz.

Fraksiyonel Lazer Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Fraksiyonel lazer tedavisinin etkilerinin görülmesi seansların sayısına ve işlemin yapıldığı bölgenin durumuna bağlıdır. Tedavinin tam etkileri, son seansın ardından bile birkaç hafta veya aylar sürebilir. Ancak genelde 2. seanstan sonra etkiler görülmeye başlanır. Fraksiyonel lazer tedavisi sonrası iyileşme sürecini ve sonuçları tam olarak görmek için zaman gereklidir. Doktorunuz tedavinin beklentilerini ve sonuçları hakkında daha fazla bilgi verebilir.